недеља, 4. април 2010.
1. Osnovni modul sistema upravljanja od ulaza robe do inventure i kontrole plaćanja
Osnovni podaci:
• alfa – numerički tekstualni niz
• neograničeni broj artikala
• različiti ulazi-izlazi po skladištu i artiklima
• individualni kriteriji artikala po grupama / glavnim grupama / grupama artikala
• do devetsto devedeset i devet skladišta
• do tusuću prodajnih mjesta
• neograničeni broj dobavljača
• neograničeni broj recepata
• neograničeni broj različitih analiza
• do devedeset i devet inventurnih perioda u godini
• promjene vrijednosti artikala/robe.
Ulaz robe
• jednostavan unos podataka s ugrađenom kontrolom
• pretraživanje dobavljača po abecedi
• abecedno ili brojčano pretraživanje artikala
• slobodan izbor knjiženja po mjestima troška
• prikaz zadnje cijene isporuke
• automatsko pribrajanje/oduzimanje poreza na/od cijene artikla
• automatsko upravljanje praznom ambalažom
• trenutno odvajanje jedne isporuke na više skladišta
• pristup u centralno skladište
• direktni pristup pomoćnim skladištima
• integralni način naručivanja
• vođenje robe po izdatnici ili računu
• integralna kontrola obračuna
• integralne informacije o kupovini (nabavci)
• mogućnost upisa rabata po svakom unosu i po svakom računu
• usporedba narudžaba/isporuka (neisporučeno, djelomično i previše isporučeno)
• ispis ulaza artikla po raznim kriterijima
• informacije po isporuci – artikli, grupe i specifične isporuke
• jednostavno storniranje ili ispravci
• pregledni dnevnik knjiženja
• trenutačni pregled i analiza stanja skladišta
• izmjena i novi unos artikla kod knjiženja
• cijeli/ djelomični prikaz izdatnice na ekranu.
Izlaz robe:
• jednostavan i brzi zahvat u promet artikala
• pregledni i ekonomični pristup
• jednostavno knjiženje standardnoga izlaza robe
• prenos artikala i/ili recepata
• automatska procjena kretanja cijene artikala i stanja
• prosječna cijena, zadnja cijena ili dvije koje se mogu odrediti (min/max)
• mogućnost prenosa artikala između pomoćnih skladišta
• povrat artikala u centralno skladište
• povratak artikala iz središnjega i iz pomoćnoga skladišta dobavljaču
• knjiženje gubitaka (lom, nestanak, krađa)
• jednostavno storniranje i ispravci
• direktni ispisi računa za interne potrebe
• prijenos recepata
• izmjena poslovnih jedinica.
Manipulacija artiklima:
• do četiri razine za grupiranje artikala
• viša grupa, glavna grupa, grupa artikala i po preporuci
• grupiranje za daljnju obradu automatskoga informiranja
• abecedni ili brojčani pristup artiklima
• neograničeni broj artikala po grupi i po skladištu
• izbor po prosječnoj cijeni ili zadnjoj cijeni
• slobodni izbor – mjesta troška, skladišta ili po odabiru artikla
• automatsko dijeljenje boce po centrilitrima
• stanje artikala po skladištu, mjestu troška ili ukupno
• analiza skladišta, isporuke i potrošnja.
Inventura:
• inventurna lista po skladištima
• slobodno oblikovanje lista inventure
• jednostavan unos izbrojenoga stanja
• razlika nakon usporedne liste
• automatsko poravnanje inventure
• moguć povratak nakon poravnanja inventure
• nastavak knjiženja neovisno o inventuri
• analiza potreba nabavne ili prodajne vrijednosti
• slobodan izbor inventure – potreba perioda
• stalna mogućnost inventure
• usporedbe postojećeg i potrebnoga stanja
• analiza potreba pomoćnoga skladišta.
3.1.2. Modul nabave, od načina naručivanja do izvršene isporuke
• usmjerenje narudžbi, dobavljač – artikl, kao i artikl – dobavljač
• automatsko praćenje stanja skladišta
• najmanja i najveća količina artikala po skladištu
• lagano upravljanje standardnim narudžbama
• izravan pristup u datoteku dobavljača tijekom narudžbi
• podaci o artiklu – najviša, prosječna i najniža cijena
• podaci o liferantu i artiklu – najviša, prosječna i najniža ciljana
• ukupni opseg poslovanja dobavljača
• dvodimenzionalno upravljanje narudžbama
• upravljanje podacima o narudžbama
• automatski prijedlog za artikl po najnižoj cijeni
• automatski prijedlog najpovoljnijeg dobavljača
• izbor više dobavljača po jednoj narudžbi
• informacije/obrada otvorenih narudžbi
• informacija narudžbi o knjiženju ulaza
• informacije o razlici između narudžbe i isporuke
• ispis narudžbenica
• upravljanje besplatnim dostavama
• izravno slanje narudžbenica elektroničkim putem.
3.1.3. Modul kontrole troškova, od upravljanja recepturama do analize prodaje i prometa
Receptura:
• višenamjenska lista recepata
• standardni i specijalni recepti
• neograničeni broj recepata
• jednostavni unos recepata
• priprema i uputstva o receptu
• bruto i neto obračun s čimbenicima gubitaka
• recepti kao dijelovi drugoga recepta
• automatski obračun ulaska robe
• kalkulacija porcije
• kalkulacija potreba
• stimulirana kalkulacija
• analiza kalkulacija
• datoteka recepata
• jednostavni pristup količinama i sastojcima po receptu
• direktno usklađenje od skladišta do prodaje artikla
• različita mjesta troška po receptu
• dobivanje cijene koštanja tijekom izrade recepta.
Predkalkulacija:
• predkalkulacija s aktualnim i prodajnim cijenama
• predkalkulacija s planiranim i prodajnim cijenama
• kalkulacija potreba.
Završna kalkulacija:
• prema prodaji, kalkulacija zaduženja i stanja robe
• sređivanje prikaza količine robe.
Različite analize prodaje:
• zajedničko vođenje troškova, nabavne i prodajne vrijednosti
• planiranje prometa i prodaje
• analiza podataka o prodaji i nabavi
• periodične analize prodaje
• kalkulacija banketa i priredbi
• abecedne analize aktualnih podataka o prodaji.
Podaci o prometu:
• automatski obračun prometa putem veza s kasama (POS)
• mogućnost ručnoga unosa podataka
• poseban konto prometa po svakom artiklu
• analiza prometa po artiklima
• ispravke ručno uređenoga prometa.
Prikaz prometa:
• liste prometa
• liste prometa po kalkulacijama
• izvještaj prometa/troškova.
3.1.4. Obračun troškova
Provjera ulaza robe:
• Fidelio F&B Management nudi različite metode za kontrolu troškova po artiklima; te se metode mogu upotrijebiti po izboru i po potrebi specifičnosti poslovanja.
• tradicionalni pristup kontroli kroz inventuru
• automatska obrada pomoću usporedbe duguje/potražuje i stanja skladišta
• usporedbe duguje/potražuje i prodajnih cijena te poravnanje s ostvarenim prometom
• izvještaji o ulazu robe
• dnevni ulazi robe uspoređuju se s prometom.; postoji mogućnost ručnoga knjiženja, terećenja i rasterećenja; pridošli promet uspoređuje se sa stanjem poslovanja.
• izvještaji po mjestu prodaje.
Upravljanje troškovima:
• editor plana poslovanja
• pogonsko šifriranje.
Mogućnosti sistema:
Fidelio F&B Management nudi bogati izbor izvještaja, informacija i određivanja. Osim toga postoji mogućnost da se izvještaji i liste usuglase s individualnim potrebama poslovanja:
• pregledna struktura
• razni podaci i liste
• izvještaj o prometu roba
• specifične liste po dobavljačima
• lista artikala na raspolaganju
• liste vrijednosti roba
• analiza kretanja cijena
• inventurne liste
• analiza potrošnje
• periodični izvještaji glavnoga skladišta
• liste narudžbenica
• liste receptura/recepata
• informacije o ulazu robe i prometu
• usporedba dnevnoga izvještaja hrane s planiranim sredstvima
• također i za pića
• mjesečni izvještaj s planiranim sredstvima.
3.1.5. Veze s drugim programskim paketima i povezivanje s financijskim knjigovodstvom
Obrada podataka – grafika – veze:
• pristup podacima i grafikama omogućuje preuzimanje robnoga poslovanja kao i planirano poslovanje ili ukupne rezultate i razne analize u grafičkom prikazu
• svi podaci iz F&B Managamenta mogu biti preuzeti u MS-DOS program i biti obrađeni, kao na primjer: kalkulacije, banka podataka, desk Top Publishing,
Povezivanje s blagajnama (POS):
• omogućuje automatsko preuzimanje podataka s blagajni...
• to omogućuje dobivanje željenoga stanja, stanja skladišta te usporedbe potrebno/postojeće, kao i dobivanje dnevnih podataka o prometu robe.
Povezivanje s financijskim knjigovodstvom:
• omogućava brži kao i automatski protok podataka s knjiženja dostavnica i faktura za plaćanje računa.
3.1.6. Najnovije software rješenje Micros-Fidelio Materials Control je naručivanje po receptu branda umjesto nabavljanja
Ovaj je novi softver modularan program koji je podijeljen u slijedeće module:
• područja i upravljanje aplikacijama: sustavi menija, odjelni korisnici, prava korisnika, troškovni centri, porezi
• upravljanje skladištem: primanje, transferi, zahtjevnice, autorizacije, ostali korisnici, POS korisnici, inventure
• nabavljanje: ne nabavljanje nego naručivanje po receptu, kontrola računa, analiza nabave
• proizvodnja: recepti, skupine recepata
• rezultati: usporedba u troškovnom centru, dnevni troškovi hrane, analiza glavnih grupa, rezultati kontrole materijala
• osnovni podaci: dobavljači, artikli, skupi artikli, grupiranje artikala, porezi, jedinične mjere, pakiranja, uvjeti
• interfaces: B/O- Systems, Micros-Fidelio POS Sistem.
• dodatni moduli: – nutricijska kalkulacija / dijetni jelovnici i dijetni sastojci
• Mobile Data processing: inventure i narudžbe preko Hand Held terminala
• vanjski proces naručivanja – za ugostiteljstvo i direktne kupce
• upravljanje centralnom nabavom – centralno upravljanje cijenama, centralni izvještaji i dr.
• pojačani rezultati kalkulacija:proračun, tipovi troškova, kalkulacije troškovnoga centra, procesiranje projekta.
Velika je prednost novoga modularnog programa što omogućuje stalnu elastičnost i brojne mogućnosti za optimalizaciju prema potrebi korisnika, materijalne kontrole, kao i svih drugih zahtjeva.
Referencije Fidelio F&B Managementa uključuju listu korisnika najpoznatijih svjetskih hotelskih lanaca, luksuznih brodova kao i fast food restorana.
Račun isplativosti i vrijeme povrata uloženih sredstava u nabavu, suvremenih integralnih informacijskih sustava u hotelsko-ugostiteljskoj industriji, postao je već standard prodaje, odnosno kupovine sustava Micros- Fidelio (primjer Opera System).
Na temelju iznijetoga možemo prihvatiti da će mogućnosti primjene suvremene informatičke tehnologije u nabavi ovisiti o spremnosti, znanju i odlučnosti za prihvaćanje branda jer su već primijenjene informatičke tehnologije uspješno riješile ostalo. Sustav je HTB-a bolji način za kvalitetnije i uspješnije opće i pojedinačno poslovanje, kako subjekata ponude tako i potražnje u opskrbi hrvatskoga turizma, zahvaljujući razvoju informatičkoga okruženja i tehnologije.
4. ZAKLJUČNE NAPOMENE
Izgradnjom sustava HTB-a kontinentalni se resursi i turistički proizvodi Hrvatske brandiraju i repozicioniraju brandiranjem kao strateškim konkurentskim alatom i metodom, u odnosu na druge konkurentske brandove, odredišta i turističke zemlje.
Brandirani turistički proizvodi Hrvatske postaju konkurentniji kvalitetom i prepoznatljivošću, uz istovremeno postizanje većih pojedinačnih i ukupnih gospodarskih učinaka. To je elementarna sposobnost branda, da jamči obećanu razinu kvalitete koju potrošači nagrađuju spremnošću da plaćaju istu ili višu cijenu od konkurencije.
Brandiranjem proizvoda udruženih subjekata u agroprehrambenom području, oni postaju kvalitetniji i prepoznatljiviji na samo za potrošnju kroz HTB nego i šire (imamo usamljene primjere Vegete ili izbor proizvoda koji su ušli u prehrambeni brand Mac Donalds...)
Opredjeljenje je za brand opredjeljenje za: vrh, kvalitetu, modele TQM i poslovne izvrsnosti.
Zato brandovi noseveću zaradu, isključivo na pošten način, većom kvalitetom i zadovoljstvom svih uključenih sudionika i okruženja.
Brandiranjem se izgrađuje dugoročan kvalitetan partnerski odnos B2B koji zamjenjuje postojeći, često divlji prekupački trgovački odnos (pozitivan primjer B2B između Podravke i Konzuma, a negativan primjer markice "izvorno hrvatsko" na uvezenim i nekvalitetnim jabukama ili nedeklarirana uvezena hrana s GMO u prodaji...).
Brandiranjem se postavljaju i rabe zajednički suvremeni standardi digitalne tehnologije i telekomunikacija odnosno e-business, e-comerc, e-marketplace u funkciji unaprjeđenja opskrbe hotelsko-turističkih subjekata.
Cjeloviti je reprezentant lanca kvalitete brand sustav HTB-a jer je tržišno vrloučinkovit, informatičkim tehnologijama podržavan i dugoročno usmjeren na integrirano B2B poslovanje.
Nabavljanje i opskrba zamjenjuje se i izjednačava s naručivanjem prema receptu branda B2B. Sustavi su poput HTB-a pojedinačno provjereni i transparentni sustavi, koji udružuju, isključivo na interesnoj osnovi, cjelokupni lanac kvalitete, od proizvodnje i nabave svih izabranih artikala koji ulaze u HTB, na temelju propisanih standarda.
Upravo zajedničkim marketinškim propisivanjem standarda svi gospodarski resursi dobivaju tržišnu priliku da se ispravno smještaju i brandiraju u sustavu proizvoda HTB-a od ravnice i planine do mora i hrvatskoga mediteranskog stola, a i šire. To udruženje branda čini cjelovit proces, od planiranja, organiziranja, kadriranja do vođenje i upravljačke kontrole nad integriranim interesnim sustavom svih robnih marki branda. Udruženje branda može biti neprofitno i u vlasništvu članica ili profitabilno organizirano.
Interesnom poslovnom integracijom potrebno je marketinški ujediniti i dalje razvijati sve postojeće i parcijalne akcije u Hrvatskoj kao što su: u HTZ-u – Strateški marketing (plan hrvatskoga turizma koji ističe potrebu brandova) i Plavi cvijet i Djelatnik godine (akcije s elementima i poticanjem branda); Ministarstvo mora i turizma..., zatim posebna kvaliteta hrvatskih hotela s oznakom Q (u funkciji je brandiranja hotela ), HGK akcija Izvorno hrvatsko (u funkciji je stvaranja marketinškoga branda) i dr. Gospodarski subjekti sustav branda trebaju graditi šire od zajedničkoga sustava robnih marki, na upravljanju kvalitetom, okolišem i sigurnošću branda.
Dobro je saznanje, utemeljeno na rezultatima istraživanja trendova u brandiranju i pripremi za brandiranje hotela u Hrvatskoj, da nova ekonomija našeg hotelijerstva počinje ubrzano odvajati upravljanje imovinom. Odvaja se upravljanje "tvrdom" imovinom hotela od upravljanja znanjem kao "mekanom" imovinom hotelskih brandova. Čak 80% ispitanih vlasnika i direktora hotela izjasnilo se da njihovi hoteli nemaju interes za daljnje poslovanje bez branda hotela. Taj proces polako zahvaća i distributere i proizvođače. To znači da je sazrela potreba za primjenom snažnoga hrvatskog sustava brandova od proizvodnje do raspodjele i osmišljavanja usluga i prodaje.
Standardi brandova postaju i u Hrvatskoj sve više slika uspješnosti izvoznoga turističkog i ukupnoga gospodarstva, ali i pokazateljimenadžerima, vlasnicima, lokalnoj i nacionalnoj zajednici za vođenje konkurentske poslovne i razvojne politike i izvoza.
5. REFERENCES
Aaker, D.A. (2002), Building Strong Brands, Simon & Schuster UK Ltd, London.
Karamarko, N. (2003), Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeh hotela, Magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, Opatija.
Karamarko, N. (2004), Trendovi brandiranja hotela u Hrvatskoj, 17. Kongres Tourism & Hospitality Industry 2004., Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, Opatija.
Osnovni podaci:
• alfa – numerički tekstualni niz
• neograničeni broj artikala
• različiti ulazi-izlazi po skladištu i artiklima
• individualni kriteriji artikala po grupama / glavnim grupama / grupama artikala
• do devetsto devedeset i devet skladišta
• do tusuću prodajnih mjesta
• neograničeni broj dobavljača
• neograničeni broj recepata
• neograničeni broj različitih analiza
• do devedeset i devet inventurnih perioda u godini
• promjene vrijednosti artikala/robe.
Ulaz robe
• jednostavan unos podataka s ugrađenom kontrolom
• pretraživanje dobavljača po abecedi
• abecedno ili brojčano pretraživanje artikala
• slobodan izbor knjiženja po mjestima troška
• prikaz zadnje cijene isporuke
• automatsko pribrajanje/oduzimanje poreza na/od cijene artikla
• automatsko upravljanje praznom ambalažom
• trenutno odvajanje jedne isporuke na više skladišta
• pristup u centralno skladište
• direktni pristup pomoćnim skladištima
• integralni način naručivanja
• vođenje robe po izdatnici ili računu
• integralna kontrola obračuna
• integralne informacije o kupovini (nabavci)
• mogućnost upisa rabata po svakom unosu i po svakom računu
• usporedba narudžaba/isporuka (neisporučeno, djelomično i previše isporučeno)
• ispis ulaza artikla po raznim kriterijima
• informacije po isporuci – artikli, grupe i specifične isporuke
• jednostavno storniranje ili ispravci
• pregledni dnevnik knjiženja
• trenutačni pregled i analiza stanja skladišta
• izmjena i novi unos artikla kod knjiženja
• cijeli/ djelomični prikaz izdatnice na ekranu.
Izlaz robe:
• jednostavan i brzi zahvat u promet artikala
• pregledni i ekonomični pristup
• jednostavno knjiženje standardnoga izlaza robe
• prenos artikala i/ili recepata
• automatska procjena kretanja cijene artikala i stanja
• prosječna cijena, zadnja cijena ili dvije koje se mogu odrediti (min/max)
• mogućnost prenosa artikala između pomoćnih skladišta
• povrat artikala u centralno skladište
• povratak artikala iz središnjega i iz pomoćnoga skladišta dobavljaču
• knjiženje gubitaka (lom, nestanak, krađa)
• jednostavno storniranje i ispravci
• direktni ispisi računa za interne potrebe
• prijenos recepata
• izmjena poslovnih jedinica.
Manipulacija artiklima:
• do četiri razine za grupiranje artikala
• viša grupa, glavna grupa, grupa artikala i po preporuci
• grupiranje za daljnju obradu automatskoga informiranja
• abecedni ili brojčani pristup artiklima
• neograničeni broj artikala po grupi i po skladištu
• izbor po prosječnoj cijeni ili zadnjoj cijeni
• slobodni izbor – mjesta troška, skladišta ili po odabiru artikla
• automatsko dijeljenje boce po centrilitrima
• stanje artikala po skladištu, mjestu troška ili ukupno
• analiza skladišta, isporuke i potrošnja.
Inventura:
• inventurna lista po skladištima
• slobodno oblikovanje lista inventure
• jednostavan unos izbrojenoga stanja
• razlika nakon usporedne liste
• automatsko poravnanje inventure
• moguć povratak nakon poravnanja inventure
• nastavak knjiženja neovisno o inventuri
• analiza potreba nabavne ili prodajne vrijednosti
• slobodan izbor inventure – potreba perioda
• stalna mogućnost inventure
• usporedbe postojećeg i potrebnoga stanja
• analiza potreba pomoćnoga skladišta.
3.1.2. Modul nabave, od načina naručivanja do izvršene isporuke
• usmjerenje narudžbi, dobavljač – artikl, kao i artikl – dobavljač
• automatsko praćenje stanja skladišta
• najmanja i najveća količina artikala po skladištu
• lagano upravljanje standardnim narudžbama
• izravan pristup u datoteku dobavljača tijekom narudžbi
• podaci o artiklu – najviša, prosječna i najniža cijena
• podaci o liferantu i artiklu – najviša, prosječna i najniža ciljana
• ukupni opseg poslovanja dobavljača
• dvodimenzionalno upravljanje narudžbama
• upravljanje podacima o narudžbama
• automatski prijedlog za artikl po najnižoj cijeni
• automatski prijedlog najpovoljnijeg dobavljača
• izbor više dobavljača po jednoj narudžbi
• informacije/obrada otvorenih narudžbi
• informacija narudžbi o knjiženju ulaza
• informacije o razlici između narudžbe i isporuke
• ispis narudžbenica
• upravljanje besplatnim dostavama
• izravno slanje narudžbenica elektroničkim putem.
3.1.3. Modul kontrole troškova, od upravljanja recepturama do analize prodaje i prometa
Receptura:
• višenamjenska lista recepata
• standardni i specijalni recepti
• neograničeni broj recepata
• jednostavni unos recepata
• priprema i uputstva o receptu
• bruto i neto obračun s čimbenicima gubitaka
• recepti kao dijelovi drugoga recepta
• automatski obračun ulaska robe
• kalkulacija porcije
• kalkulacija potreba
• stimulirana kalkulacija
• analiza kalkulacija
• datoteka recepata
• jednostavni pristup količinama i sastojcima po receptu
• direktno usklađenje od skladišta do prodaje artikla
• različita mjesta troška po receptu
• dobivanje cijene koštanja tijekom izrade recepta.
Predkalkulacija:
• predkalkulacija s aktualnim i prodajnim cijenama
• predkalkulacija s planiranim i prodajnim cijenama
• kalkulacija potreba.
Završna kalkulacija:
• prema prodaji, kalkulacija zaduženja i stanja robe
• sređivanje prikaza količine robe.
Različite analize prodaje:
• zajedničko vođenje troškova, nabavne i prodajne vrijednosti
• planiranje prometa i prodaje
• analiza podataka o prodaji i nabavi
• periodične analize prodaje
• kalkulacija banketa i priredbi
• abecedne analize aktualnih podataka o prodaji.
Podaci o prometu:
• automatski obračun prometa putem veza s kasama (POS)
• mogućnost ručnoga unosa podataka
• poseban konto prometa po svakom artiklu
• analiza prometa po artiklima
• ispravke ručno uređenoga prometa.
Prikaz prometa:
• liste prometa
• liste prometa po kalkulacijama
• izvještaj prometa/troškova.
3.1.4. Obračun troškova
Provjera ulaza robe:
• Fidelio F&B Management nudi različite metode za kontrolu troškova po artiklima; te se metode mogu upotrijebiti po izboru i po potrebi specifičnosti poslovanja.
• tradicionalni pristup kontroli kroz inventuru
• automatska obrada pomoću usporedbe duguje/potražuje i stanja skladišta
• usporedbe duguje/potražuje i prodajnih cijena te poravnanje s ostvarenim prometom
• izvještaji o ulazu robe
• dnevni ulazi robe uspoređuju se s prometom.; postoji mogućnost ručnoga knjiženja, terećenja i rasterećenja; pridošli promet uspoređuje se sa stanjem poslovanja.
• izvještaji po mjestu prodaje.
Upravljanje troškovima:
• editor plana poslovanja
• pogonsko šifriranje.
Mogućnosti sistema:
Fidelio F&B Management nudi bogati izbor izvještaja, informacija i određivanja. Osim toga postoji mogućnost da se izvještaji i liste usuglase s individualnim potrebama poslovanja:
• pregledna struktura
• razni podaci i liste
• izvještaj o prometu roba
• specifične liste po dobavljačima
• lista artikala na raspolaganju
• liste vrijednosti roba
• analiza kretanja cijena
• inventurne liste
• analiza potrošnje
• periodični izvještaji glavnoga skladišta
• liste narudžbenica
• liste receptura/recepata
• informacije o ulazu robe i prometu
• usporedba dnevnoga izvještaja hrane s planiranim sredstvima
• također i za pića
• mjesečni izvještaj s planiranim sredstvima.
3.1.5. Veze s drugim programskim paketima i povezivanje s financijskim knjigovodstvom
Obrada podataka – grafika – veze:
• pristup podacima i grafikama omogućuje preuzimanje robnoga poslovanja kao i planirano poslovanje ili ukupne rezultate i razne analize u grafičkom prikazu
• svi podaci iz F&B Managamenta mogu biti preuzeti u MS-DOS program i biti obrađeni, kao na primjer: kalkulacije, banka podataka, desk Top Publishing,
Povezivanje s blagajnama (POS):
• omogućuje automatsko preuzimanje podataka s blagajni...
• to omogućuje dobivanje željenoga stanja, stanja skladišta te usporedbe potrebno/postojeće, kao i dobivanje dnevnih podataka o prometu robe.
Povezivanje s financijskim knjigovodstvom:
• omogućava brži kao i automatski protok podataka s knjiženja dostavnica i faktura za plaćanje računa.
3.1.6. Najnovije software rješenje Micros-Fidelio Materials Control je naručivanje po receptu branda umjesto nabavljanja
Ovaj je novi softver modularan program koji je podijeljen u slijedeće module:
• područja i upravljanje aplikacijama: sustavi menija, odjelni korisnici, prava korisnika, troškovni centri, porezi
• upravljanje skladištem: primanje, transferi, zahtjevnice, autorizacije, ostali korisnici, POS korisnici, inventure
• nabavljanje: ne nabavljanje nego naručivanje po receptu, kontrola računa, analiza nabave
• proizvodnja: recepti, skupine recepata
• rezultati: usporedba u troškovnom centru, dnevni troškovi hrane, analiza glavnih grupa, rezultati kontrole materijala
• osnovni podaci: dobavljači, artikli, skupi artikli, grupiranje artikala, porezi, jedinične mjere, pakiranja, uvjeti
• interfaces: B/O- Systems, Micros-Fidelio POS Sistem.
• dodatni moduli: – nutricijska kalkulacija / dijetni jelovnici i dijetni sastojci
• Mobile Data processing: inventure i narudžbe preko Hand Held terminala
• vanjski proces naručivanja – za ugostiteljstvo i direktne kupce
• upravljanje centralnom nabavom – centralno upravljanje cijenama, centralni izvještaji i dr.
• pojačani rezultati kalkulacija:proračun, tipovi troškova, kalkulacije troškovnoga centra, procesiranje projekta.
Velika je prednost novoga modularnog programa što omogućuje stalnu elastičnost i brojne mogućnosti za optimalizaciju prema potrebi korisnika, materijalne kontrole, kao i svih drugih zahtjeva.
Referencije Fidelio F&B Managementa uključuju listu korisnika najpoznatijih svjetskih hotelskih lanaca, luksuznih brodova kao i fast food restorana.
Račun isplativosti i vrijeme povrata uloženih sredstava u nabavu, suvremenih integralnih informacijskih sustava u hotelsko-ugostiteljskoj industriji, postao je već standard prodaje, odnosno kupovine sustava Micros- Fidelio (primjer Opera System).
Na temelju iznijetoga možemo prihvatiti da će mogućnosti primjene suvremene informatičke tehnologije u nabavi ovisiti o spremnosti, znanju i odlučnosti za prihvaćanje branda jer su već primijenjene informatičke tehnologije uspješno riješile ostalo. Sustav je HTB-a bolji način za kvalitetnije i uspješnije opće i pojedinačno poslovanje, kako subjekata ponude tako i potražnje u opskrbi hrvatskoga turizma, zahvaljujući razvoju informatičkoga okruženja i tehnologije.
4. ZAKLJUČNE NAPOMENE
Izgradnjom sustava HTB-a kontinentalni se resursi i turistički proizvodi Hrvatske brandiraju i repozicioniraju brandiranjem kao strateškim konkurentskim alatom i metodom, u odnosu na druge konkurentske brandove, odredišta i turističke zemlje.
Brandirani turistički proizvodi Hrvatske postaju konkurentniji kvalitetom i prepoznatljivošću, uz istovremeno postizanje većih pojedinačnih i ukupnih gospodarskih učinaka. To je elementarna sposobnost branda, da jamči obećanu razinu kvalitete koju potrošači nagrađuju spremnošću da plaćaju istu ili višu cijenu od konkurencije.
Brandiranjem proizvoda udruženih subjekata u agroprehrambenom području, oni postaju kvalitetniji i prepoznatljiviji na samo za potrošnju kroz HTB nego i šire (imamo usamljene primjere Vegete ili izbor proizvoda koji su ušli u prehrambeni brand Mac Donalds...)
Opredjeljenje je za brand opredjeljenje za: vrh, kvalitetu, modele TQM i poslovne izvrsnosti.
Zato brandovi noseveću zaradu, isključivo na pošten način, većom kvalitetom i zadovoljstvom svih uključenih sudionika i okruženja.
Brandiranjem se izgrađuje dugoročan kvalitetan partnerski odnos B2B koji zamjenjuje postojeći, često divlji prekupački trgovački odnos (pozitivan primjer B2B između Podravke i Konzuma, a negativan primjer markice "izvorno hrvatsko" na uvezenim i nekvalitetnim jabukama ili nedeklarirana uvezena hrana s GMO u prodaji...).
Brandiranjem se postavljaju i rabe zajednički suvremeni standardi digitalne tehnologije i telekomunikacija odnosno e-business, e-comerc, e-marketplace u funkciji unaprjeđenja opskrbe hotelsko-turističkih subjekata.
Cjeloviti je reprezentant lanca kvalitete brand sustav HTB-a jer je tržišno vrloučinkovit, informatičkim tehnologijama podržavan i dugoročno usmjeren na integrirano B2B poslovanje.
Nabavljanje i opskrba zamjenjuje se i izjednačava s naručivanjem prema receptu branda B2B. Sustavi su poput HTB-a pojedinačno provjereni i transparentni sustavi, koji udružuju, isključivo na interesnoj osnovi, cjelokupni lanac kvalitete, od proizvodnje i nabave svih izabranih artikala koji ulaze u HTB, na temelju propisanih standarda.
Upravo zajedničkim marketinškim propisivanjem standarda svi gospodarski resursi dobivaju tržišnu priliku da se ispravno smještaju i brandiraju u sustavu proizvoda HTB-a od ravnice i planine do mora i hrvatskoga mediteranskog stola, a i šire. To udruženje branda čini cjelovit proces, od planiranja, organiziranja, kadriranja do vođenje i upravljačke kontrole nad integriranim interesnim sustavom svih robnih marki branda. Udruženje branda može biti neprofitno i u vlasništvu članica ili profitabilno organizirano.
Interesnom poslovnom integracijom potrebno je marketinški ujediniti i dalje razvijati sve postojeće i parcijalne akcije u Hrvatskoj kao što su: u HTZ-u – Strateški marketing (plan hrvatskoga turizma koji ističe potrebu brandova) i Plavi cvijet i Djelatnik godine (akcije s elementima i poticanjem branda); Ministarstvo mora i turizma..., zatim posebna kvaliteta hrvatskih hotela s oznakom Q (u funkciji je brandiranja hotela ), HGK akcija Izvorno hrvatsko (u funkciji je stvaranja marketinškoga branda) i dr. Gospodarski subjekti sustav branda trebaju graditi šire od zajedničkoga sustava robnih marki, na upravljanju kvalitetom, okolišem i sigurnošću branda.
Dobro je saznanje, utemeljeno na rezultatima istraživanja trendova u brandiranju i pripremi za brandiranje hotela u Hrvatskoj, da nova ekonomija našeg hotelijerstva počinje ubrzano odvajati upravljanje imovinom. Odvaja se upravljanje "tvrdom" imovinom hotela od upravljanja znanjem kao "mekanom" imovinom hotelskih brandova. Čak 80% ispitanih vlasnika i direktora hotela izjasnilo se da njihovi hoteli nemaju interes za daljnje poslovanje bez branda hotela. Taj proces polako zahvaća i distributere i proizvođače. To znači da je sazrela potreba za primjenom snažnoga hrvatskog sustava brandova od proizvodnje do raspodjele i osmišljavanja usluga i prodaje.
Standardi brandova postaju i u Hrvatskoj sve više slika uspješnosti izvoznoga turističkog i ukupnoga gospodarstva, ali i pokazateljimenadžerima, vlasnicima, lokalnoj i nacionalnoj zajednici za vođenje konkurentske poslovne i razvojne politike i izvoza.
5. REFERENCES
Aaker, D.A. (2002), Building Strong Brands, Simon & Schuster UK Ltd, London.
Karamarko, N. (2003), Kvaliteta planiranja i poslovnog uspjeh hotela, Magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, Opatija.
Karamarko, N. (2004), Trendovi brandiranja hotela u Hrvatskoj, 17. Kongres Tourism & Hospitality Industry 2004., Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, Opatija.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар